V tento predvianočný čas na nás z každého kúta svieti reklamná tabuľa. Je to vlastne svetelná tabuľa, na ktorej sú lákavé produkty a vianočné darčeky nás lákajú a my si nevieme vybrať čo kúpiť. Led reklamy na budovách nám ukazujú čo v obchodných domoch nájdeme a čo by sme si určite mali kúpiť.
Dnes si už obyčajný plagát či bilboard ani nevšimneme, skôr nás lákajú krásne osvetlené a blikajúce tabule, ktoré sú pomaly krajšie vyzdobené ako vianočný stromček. Teraz už podnikateľ nemusí byť obmedzený iba na jednoduchú reklamu, práve naopak, platí, že čím je tabuľa s reklamou výraznejšia a vyzívavejšia, viac predáva. Viac ľudí si ju všimne a viac ľudí nakúpi daný produkt. Lenže,nie každá reklama skutočne predáva. To, že je reklama krásne osvetlená a láka pohľady ľudí, nemusí vyslovene znamenať, že reklamný slogan, ktorý je na tabuli použitý skutočne láka. Preto si skôr, ako reklamu zaplatíte a objednáte, urobte prieskum so sloganom, ktorý ste si vybrali ako reklamný. Zaberie to len krátky čas a vy si budete na sto percent istí, či vaša reklama zaberie alebo nie. Opýtajte sa aspoň 100 ľudí, čo si pod vašim sloganom predstavia a vy budete mať predstavu o tom, čo skutočne ľudí napadne, keď si prečítajú slogan na vašej reklamnej tabuli. Nemrhajte teda peniazmi a nezadávajte si reklamu na miesta zbytočne. Najprv sa zamerajte na to, čo skutočne ľudia chcú a váš čas bude využitý dobrým spôsobom, ktorý vám bude zarábať jedno euro za druhým. Veď predsa predávate ľuďom, zaujímajte sa preto o ich názor.
To čo vymyslí jeden tvorca reklamných sloganov sa nemusí týkať ďalších obyčajných kupujúcich, ktorí by si možno s radosťou kúpili váš produkt, no nič ich k tomu nevedie. Nespoliehajte sa na to, že na Vianoce ľudia nakupujú všetko, to nie je nikdy pravda. Ľudia nakupujú iba to, čo ich zaujme na prvé počutie, či prečítanie.
©Frank Fennema / Dollar Photo Club